zondag 12 juni 2016

Thema: Feest voor papa (deel 2)

Tijdens de tweede papa-week gingen we van start met het waarnemen van de gereedschapskoffer van papa...

 

Wat zat er toch allemaal in?
Even kijken...






De kleuters leerden het gereedschap correct te benoemen en  
vertelden waarvoor en hoe het gebruikt werd.

Daarna zochten we in de speelgoedkoffer naar gelijkaardig gereedschap en legden we het bij het echte gereedschap.

Juf vertelde ook het prentenboek:



'Papa verdient geen afscheidszoen, vindt Tom. Telkens als papa Tom komt halen, is hij blij. Maar als papa dan weer vertrekt, is Tom boos. Mama laat Tom eventjes uithuilen. Zijn knuffelbeer zal hem zachtjes troosten… én een verhaaltje vertellen. Samen met mama woonde kleine beer in een knus hol. Ze hadden het gezellig samen. Maar als papa hem kwam halen om de hele dag te spelen, was kleine beer pas écht gelukkig. Tot papa hem ’s avonds weer thuisbracht en wegging. Maar mama legde dan uit dat papa nu zijn eigen hol heeft omdat mama en papa te veel ruzie maakten. Ze vertelde kleine beer dat papa van hem het meeste houdt in heel de wereld. En dat hij hem altijd weer zou komen halen. Want ook al woonde papa nu in een ander hol, dankzij kleine beer hoorden ze met hun drietjes bij elkaar!'

***

Vorige week vertelden we uit het boek Tattoo-papa.
Zo'n stoere tattoo zagen sommigen ook wel zitten! 








 We leerden ook een nieuwe letter kennen:
nl de B van Beroepen


 We vonden nog voorwerpen in de klas die begonnen met de letter B:
boek, bord, beker, Bumbalu, baby, bloem, bad


 Verder hebben we een papa geknipt:




En onze Kylian maakte met de clics een heus tapijt.
Hij wilde wel eens weten hoe lang dat was...





Uit de methode Pennenstreken las de juf het verhaal van de koning die een kikker vond.
De kikker kon niet springen dus deed hij het even voor.
Ook wij deden kikkersprongetjes...





Daarna op groot papier...






Om te eindigen in het klein, als schrijfoefening:

 

We herhaalden ook nog een keertje onze meetactiviteit petanque maar deze keer wél buiten...






En natuurlijk waren er nog de papa-geschenkjes...



 En het versje:

Papa,

ik steek 5 veren op je tooi,

1  om mijn vriend te zijn,
want dat vind ik reuzefijn.

2 want jij bent mijn held,
die ruil ik voor geen geld.

3 jij bent mijn knuffeldier,
samen maken we plezier.

4 jij leert zo veel aan mij,
en dat maakt me o zo blij.

5 jij wil ook met me spelen,
‘k zal me niet zo gauw vervelen!

Papa is mijn indiaan,
mijn stoere krijger zie hem staan,
ik steek 5 veren op zijn tooi,
papa dat staat je SUPER mooi!
  
Fijne papa-dag!
En een fijne APERO gewenst ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten